Dlaczego czasami, rower zakupiony w sklepie internetowym wygląda inaczej niż na zdjęciu?

141 Views 0 Liked

Niezależnie od tego czy już masz za sobą zakup roweru przez internet czy też nie, za każdym razem pozostaje ta nuta niepewności czy rower na pewno będzie taki, jakiego się do końca spodziewamy. Jeśli wcześniej rower miałeś/-aś okazję przymierzyć – dokładnie w tym rozmiarze i kolorze, to większość niespodzianek jest już za Tobą. Chyba, że nigdy nie wyciągałeś/-aś roweru z pudełka wielkości telewizora 60 calowego i nie masz pojęcia jak to może być spakowane. W zależności od zaawansowania roweru tym więcej ciekawych zabezpieczeń może być przed Tobą.


Przyjrzyjmy się bliżej tematowi zakupu roweru, poprzez sklep internetowy, gdzie przepatrzone zostały wszystkie zalety osprzętu, obejrzane wszystkie dostępne zdjęcia, a nawet przeczytane wszystkie możliwe testy. Załóżmy, że jesteś mężczyzną o wzroście 185 cm i kupiłeś rower  MTB w ramie XL. I o dziwo rower wygląda inaczej niż na zdjęciach dostępnych w internecie – można powiedzieć, że „jest go jakoś więcej”. Znacie takie powiedzenie, że „małe jest piękne”. Coś w tym jest. I marketingowcy bardzo świadomie to wykorzystują i do zdjęć produktowych i plenerowych z rowerami zazwyczaj wykorzystują rozmiary ram w średnim przedziale czyli M i L, by proporcje wyglądały możliwie naturalnie. W związku z tym, że masz 185 cm wzrostu i wybrałeś XL, a oglądałeś wszędzie M-ki, rower wygląda inaczej – nie znaczy, że źle. Czasami przed zakupem nie zaszkodzi poprosić o zdjęcie roweru, aby dowiedzieć się jak wygląda na żywo.

Rozmiar to jedno – taki musi być, ale jeśli jesteś kobietą i wymarzyłaś sobie rower w kolorze satynowej mięty, to sprawa może być bardziej skomplikowana. Teoretycznie taki kolor znalazłaś w sklepie internetowym – przynajmniej tak został nazwany, ale zapewne opisał to facet, który jak wiadomo zna kilka kolorów. I po rozpakowaniu okazuje się, że to nie mięta tylko pistacja i nie satyna tylko pastela! Ewidentnie to musiał opisać facet! Wiadomo, że wiele zależy również od kalibracji monitora, ale może się okazać, że po bliższym przyjrzeniu się rower na monitorze to tylko dobrze wykonany render przez grafika. Jak się przed tym ustrzec? Warto spytać sklep przed wysyłką czy rower będący na stronie posiada zdjęcia realne czy tylko wizualizacje komputerowe. Szukaj takich ofert, gdzie rower będzie zaprezentowany na minimum kilku zdjęciach, które są ze studia bądź pleneru.

Leave a comment

Log in to post comments